Čtyři kroky ke zdraví a půvabu 

Vše souvisí se vším, vylepšením celkového zdraví se současně vylepší postava, zvýší příliv energie, zpomalí stárnutí. Vše začíná v naší hlavě a v našem postoji ke zdraví.

 

Lidé sice tvrdí, že chtějí být zdraví, ale pro své zdraví dělají minimálně. Zato za omlazující kúry a kúry na hubnutí vydají nemalý peníz. Zde je program, který pomůže řešit vše najednou. Základem zdraví je totiž zdravý metabolismus a veselá mysl. Zde jsou 4 hlavní oblasti, na které se zaměřit, a které mít v  harmonii.


Hlava

  • Hlava - psychika - je pro zdraví rozhodující. Známe placebo efekt, a známe hypochondry. Ve zdravém těle zdravý duch je spíš naopak.
  • Hlava rozhoduje i o našem stárnutí. Vědci nacházejí jednoznačnou odpověď, jak lze proces stárnutí zpomalit. Existuje věk chronologický, který nelze ovlivnit, ale ovlivnit lze věk psychologický a věk biologický. Rozhodující je náš postoj ke stárnutí - to, jak
    se ke stárnutí stavíme, čemu věříme. Pokud jsme přesvědčeni o tom, že ke stáří patří nemoci, pak budeme nemocní. Pokud posloucháme televizi, tak se dozvíme, co vše máme s věkem očekávat. A to je velký problém. Podle meta-fyzického zákona totiž přitahujeme to, na co nejčastěji myslíme, o čem nejčastěji mluvíme. Očekávání určuje výsledky. Jestliže čekáte, že s přibývajícím
    věkem se bude vaše zdraví zhoršovat, máte pravdu. Očekávání, že můžete omládnout a budete žít dlouhý kvalitní život, vám dá rovněž za pravdu.
  • Také štíhlá postava začíná v hlavě. Pokud předstoupíte před zrcadlo a pozorujete své špeky, podle zákona přitažlivosti špeky setrvávají. Pokud se trápíte nebo máte vztek, že jste tlustí, pak tlustí zůstanete. Představujte si raději, jak špeky mizí. Místo "Jsem
    tlustá"  raději říkejte "Jsem stále štíhlejší".


 Relax

  • Pro modelování a vžívání se do představy je třeba, abychom si vyčlenili ve svém uspěchaném životě trochu času. Naučte se obírat
    svými myšlenkami a vědomě přepínat na ty pozitivní. Stačí 10 minut denně si představovat, jak se chcete cítit.
  • K uvolnění patří i kvalitní spánek. Naše tělo pracuje, i když spíme. Startuje imunitní systém, který šmejdí po těle a napravuje chyby. Spouští se čistící proces...Pro kvalitu spánku je užitečné představovat si před usnutím příjemné věci. Udělejte si z toho zvyk.


Pohyb

  • Říká se, že kdo se dostatečně hýbe, nemůže být otylý. Tudy cesta vede vždy. Proč tomu tak je? Tělo lépe spaluje kalorie, člověk se lépe cítí, má dobrý pocit ze sebe sama. Navíc se udržují svaly, takže se postava současně tvaruje.  
  • Lidé se  málo hýbou, všude jezdí autem, sednou si před počítač či televizi, a pak jdou spát. Diví se, že spí špatně. Ráno vstávají bez
    energie...
  • Nejlepší je začít KAŽDÝ DEN pravidelnou ranní rozcvičkou. Ideální (vyzkoušela jsem sama na sobě a mohu vřele doporučit) je omlazující cvičení Pět Tibeťanů. Cvičení netrvá déle než 10 minut a dodá patřičnou energii. Současně vede k posilování vytrvalosti.
  • Minimálně  2x týdně byste měli zařadit nějaké cvičení pro tvarování postavy. 
  • Kdo má problémy s pohyblivostí, jistě ocení jógu.
  • Kdo má problémy s leností, cvičte v kolektivu.
  • Určitě je přínosnější cvičit každý den trochu než si občas "dát do těla".

 

Strava

  • Pro ideální váhu, ale i pro celkové zdraví, potřebujeme především dokonalé trávení - zdravý metabolismus. Tady výrazně pomohou správné stravovací návyky.
  • Strava musí být vyvážená a pestrá, bohatá na živiny. Je žádoucí vyhýbat se škodlivým potravinám. Neměli bychom jíst více, než je potřeba. Přejídání se je velmi nebezpečný zlozvyk.
  • Naslouchejte svému tělu, každý máme od přírody jiný typ metabolismu, každému proto vyhovují jiné potraviny2].
  • Nezapomínat na pitný režim, který je součástí  zdravého stravování...
  • Úkolem stravy je dodávat tělu energii a výživné látky. Pokud organizmus dobře vyživíme, tak se startují ozdravné procesy.
  • Abychom tělo náležitě vyživili, je třeba nejen dbát o výživově hodnotnou stravu, ale také organizmus pravidelně čistit. Minimálně dvakrát ročně (ideální podzim a jaro) je více než užitečné provést očistnou kúru. Organizmus je třeba čistit od toxinů, různých usazenin a také od parazitů. U svých zvířecích miláčků to bereme jako samozřejmost, ale většina z nás podceňuje vlastní "odčervování". 
  • Jak dostat do těla potřebné živiny? Problém spočívá v tom, že výživová hodnota dnešního ovoce a zeleniny je velmi nízká. Příčinou je vyžilá půda, nesprávná sklizeň, nevhodný transport, chemické ošetření, kyselé deště... Velmi pohodlným řešením jsou např.
    přírodní potravinové doplňky. Stále větší oblibu si získávají tzv. "super potraviny" - dary přírody  vysoké výživové hodnoty.
  • Mezi nezdravější ovoce patří bezesporu goji (kustovnice čínská) a acai, rostlinou používanou v medicíně i kosmetice po tisíciletí je aloe vera, mezi vysoce výživné obiloviny patří např. quinoa, čistící účinky prokazuje např. vilcacora (kočičí dráp). Vše k dohledání na internetu.


Další zvyklosti, které je dobré postupně zařadit do svého života:


  • Jíst jen když se dostaví "zdravý hlad", a to v klidu, s chutí, věnovat jídlu pozornost, dobře žvýkat - a hlavně: nepřejídat se
  • Hlavní jídlo v poledne (ne večer!), a jíst naposledy 3 hodiny před spaním.
  • Při a po jídle nepít - ředí se žaludeční šťávy.
  • Více se hýbat a méně jíst.
  • Více se smát, méně nadávat.
  • Více se radovat, méně spěchat.
  • Pěstovat více vděčnosti a přestat si stěžovat.
  • Užívat si každý den tak, jako kdyby byl poslední.


Toto jsou v podstatě teze k praktickému kurzu "Stále fit", který můžete po dohodě zorganizovat (za podíl na zisku), nebo sami časem vést. Také se můžete přihlásit na otevřený kurz, stačí sledovat tyto stránky, nebo napsat, že máte zájem, a já vám budu posílat pozvánky na všechny vzdělávací akce.


Doporučená literatura:


1] Deepak Chopra: Elixír života. Knižní klub 2004 (možnost workshopu)

2] Deepak Chopra: Nespoutaná energie. (pragma.cz)

3] Martina Navrátilová: Stoprocentně svěží. Readrer´s Digest Výběr 2007

4] Wallace D. Wattles: Jistou cestou ke zdraví. Pknihy publishing 2018